Er du en virksomhed, der søger et kreativt bureau til at hjælpe med jeres næste kampagne indsats til den unge generation? Så bør du læse om kampagnen af Red Barnet og Butter Agency


Sådan engagerer du unge i kommunikationen




Tre korte interaktive film på Youtube har sat fokus på digitale krænkelser blandt unge – ved at få unge til selv at træffe valg i situationen. Kampagnen har på kort tid nået knap 1 million visninger, hvoraf over 400.000 af dem er organiske (uden betalt annoncering), og fået massiv presse omtale i over 15 nyhedsmedier, blandt andet Berlingske.

Butter Agency har udviklet kampagnen i tæt samarbejde med unge fra målgruppen, for Red Barnet. Fiktionsserien består af tre afsnit med tre forskellige hovedpersoner, der alle oplever at blive truet eller krænket på nettet. Filmene er baseret på virkelige hændelser, og de unge medvirkende i filmene har også fungeret som co-creators (indsæt link fra co-creators til teksten om butters netværk). De har blandt andet været inde over sprogbruget og skildringerne af ungdomslivet i alle filmene, i tæt samarbejde med Butters team af konsulenter og konceptudviklere.


Et andet valg, Red Barnet, 2020

Det interaktive element består i sin enkelthed af, at hver film har en åben slutning, og at det derefter bliver muligt at foretage et valg mellem to forskellige handlinger. Efter hver film dukker der nemlig to korte film op, der viser konsekvensen af valget. Dette for at sætte det på spidsen, at de unge har muligheden for at træffe et valg i situationen, og at de som har brug for hjælp til at træffe det rigtige valg, kan få hjælp hos Slet Det Rådgivningen.

En stor del af vores tilgang til at arbejde med strategi og indsigts båret kommunikation, handler om at rekruttere og involvere personer fra målgruppen direkte i udviklingsprocessen. Når der arbejdes med unge helt ned til 13-17 års alderen, er det ingen undtagelse, da vi tror på, at engagerende kampagner skal skabes på baggrund af community indsigt og knowhow.

Vi altid skal være tæt forankret i de kulturer, vi skal ramme, og man skal aldrig tro, man ved noget, i en verden der flytter sig med lynets hastighed. Derfor bruger vi meget af vores tid på at tale med de unge, og forstå deres verden.

Alle tre afsnit af fiktionsserien ‘Et andet valg’ er tilgængelige på YouTube, kampagnen blev annonceret på både YouTube, Facebook, Instagram og TikTok. Som del af aktiveringen af kampagnen har Butter sammen med et nøje udvalgt unge-panel (unge co-creators), lokale helte og eksperter fra Red Barnet desuden været ude på flere af landets folkeskoler, for at vise og diskutere serien med børn og unge.

Se første afsnit af traileren af serien her.



Kontakt os nu og hør mere om vores kampagner

Eller klik her for at læse mere om Butter Agency




Jeg har det fint, Psykiatrifonden, 2022













FREDERIKSBORGGADE 35B - BAGHUSET
1360 København K
+45 31 790 700
hello@butteragency.dk


© 2024 BUTTER. All rights reserved.