Den kreative proces - sådan skaber vi resultater | Butter Agency







Kreativitet skaber resultater, hvis du spørger Butter Agency. Hør hvordan det kreative bureau arbejder med indsigts båret kommunikation ved at involvere co-creators fra kulturen i ide, indhold og kampagne lanceringer.


Kreativitet skaber resultater




Den gode historie, som taler ind i tidens trends og tendenser, eksekveret med kreative metoder, er vejen til succes.


For at finde ind til kernen af kreativitet, er man nødt til at se på koblinger. Koblinger i samfundet, og koblinger mellem brand, community kultur og målgruppe. Ved at skabe koblinger, bliver fortællinger relevante. For at skabe koblinger, kræver det en dybere indsigt i de mennesker, man gerne vil ramme.


Vi gør os altid umage med at forstå de mennesker, vi skal ramme med relevant kommunikation. Ikke bare ud fra fakta og segment studier, men indgående forstå deres adfærd, psykologi, passioner og interessepunkter. I så høj en grad, at vi for har indgået en aftale med en adfærdspsykolog, som vi inddrager, i tilfælde hvor der er brug for endnu mere dybdegående perspektiver på følelsesmæssig og kognitiv udvikling. For at ramme rigtigt, skal man vide præcis, hvem man sigter efter.

Malika, Politiken, 2022
Butter har gennem en årrække adskillige gange bevist, at kreativitet skaber resultater. bl.a. med DoomRoom for I AM, som var en blanding af live performance og virtual reality, hvor man begik selvmord i VR og blev genfødt i nye skikkelser - alt imens produktet (vodka) blev sat på spidsen i en kontroversiel position. En vild sanselig oplevelse, som tiltrak mennesker fra nær og fjern. Helt konkret blev det til 40 totalt udsolgt udstillinger, på en af Københavns mest hypede natklubber. Det var en reklame så god, at folk betalte penge for at opleve den. En kampagne, der også fik massiv presse omtale i diverse store nyheds- og kunstmedier, bl.a. her Er det Fremtidens Reklame?


Og i den helt anden ende af skalaen med Holly’s Nytårstale for Psykiatrifonden, en kampagnefilm med en 5 årig influencer i hovedrollen, som gik viralt over hele landet efter blot 24 timer, og blev samlet op af diverse skoler og institutioner til brug i undervisningen.


Resultaterne kan være mange og målsætningerne af forskellig karakter. Måske har I hardcore taktiske mål om at øge salg af produkter X% indenfor en given periode. Måske er I en startup, der har brug for logo og visuel identitet eller et stort launch splash, for at komme godt fra start. Måske har I et budskab, som I vil have politikere og presse til at samle op. Måske skal I udvikle et brand og skabe awareness, eller flytte et brand i en ny strategisk positioneringsretning. Måske vil I "bare" have flere følgere og mere aktivitet på sociale medier.  Alt det kan vi hjælpe jer med.


Udfordringer, behov og ambitioner om hvilke mål der skal rammes, er sjældent ens. Men uanset opgavens omfang og karakter, skal resultaterne altid være i fokus fra starten. Det giver en bedre proces og en større sandsynlighed for at nå de mål der sættes, eller endda overstige alle forventninger.

Se vores arbejde her, og bliv klogere på hvilke resultater vi har skabt for kunderne.

Klik her for at læse mere om Butter Agency



















FREDERIKSBORGGADE 35B - BAGHUSET
1360 København K
+45 31 790 700
hello@butteragency.dk