Netværk betyder alt i vores kreative proces. Vi tror på, at menneskelig indsigt er løsningen. Det er nøglen til relevante kampagner.
Vigtigheden af netværk i kreativ markedsføring
Netværk er rygraden på Butter Agency, Butter blev nemlig stiftet i 2015 som et 'kreativt netværksbureau'. Butters netværk er et indflydelsesrigt netværk, bestående af +220 co-creators fra forskellige kulturer og communities. En blanding af store kendte danske profiler, up and coming artister og unge kreative talenter fylder på listen. Derudover har Butter en software løsning, som giver adgang til avanceret målgruppe analyse og data på 4 mio micro, macro og nano influencers på tværs af platforme, det gør processen hurtigere og sikrer stærkere resultater. Engagementrates, interessepunkter, tendenser, automatiseret content monitoring og skræddersyede afrapporteringer, er noget af det, der optager Butter. Vi arbejder med både kvalitative brand matches, via casting og personlig dialog, samt detaljeret data på følerskarer - begge dele er lige essentielt for succes i arbejdet med influencermarketing.
Vores tilgang er at lave reklame, der ikke føles som reklame, og derfor er reklamebranchen det sidste sted, vi søger inspiration. Vi vil gerne åbne døren for, at alle løsninger kan være relevante fra start.
På Butter tror vi på et godt niveau af kreativ frihed, når ide udviklingen starter op. Ikke for mange krav til valg af platforme og løsninger. Vi skal kende kundens målsætninger og eventuelle udfordringer / barrierer - så simpelt som dét. Så sætter vores core team de indledende strategiske rammer, som vi navigerer indenfor sammen med de udvalgte co-creators, som vi rekrutterer til projektteamet. Derfra udforsker vi nye territorier, går i dialog med relevant audience og udfolder den overordnede retning i en kreativ præsentation. Herfra handler det om valg og fravalg, med et hardcore fokus på relevans og resultater.
Vi er altid opmærksomme på, ikke at drive rovdrift på vores netværk, men skabe løsninger, som giver et godt output for alle parter. Vi tænker vores co-creators ind i den kreative proces, så vi kan bruge det bedste fra begge sider af bordet, og sammen udtænke løsninger som gør, at de kampagner vi udkommer med endnu mere relevante og engagerende. Fordi de er baseret på en dybdegående målgruppe forståelse og community indsigt. Når det giver mening for kampagne udtrykket og målsætningerne, aktiverer vi også vores netværk som et led i selve lanceringen. Men fokus skal altid være på, at udvikle noget, som både kunder, co-creators og vi selv er stolte af. På den måde bliver samarbejdet frugtbart, giver nogle nye løsninger og giver et godt output for alle parter.
Se udvalgte cases her.
Klik her for at læse mere om Butter Agency
World’s worst dress, Tise, 2024