Politiken
Skal du være helt belæst?
Branding kampagne
69% af unge benytter sociale medier som primær nyhedskilde.
Politiken havde brug for en stærkere brand position overfor unge, under 30. Vores første kampagne for Politiken byggede vi op om et simpelt mål; Vise at politiken ikke blot er et medie, men et medie, der er en del af målgruppen ved at inddrage de unge selv, deres liv, interessepunkter og holdninger.
Kampagnen var bygget op om målgruppens egne personlige analog-billeder. Øjebliksbilleder fra livet som ung og alt, hvad det indebærer – indhentet direkte fra målgruppen selv. Og for at understrege, at Politiken er et alsidigt medie, der rummer det fulde verdensbillede, brugte vi vores kampagne til at vise, at Politiken skriver om alt fra »NFT til LSD til LTF« eller alt fra »Skaldyr til Skaljakker«. Via hyperlokale outdoors med specifikke tekster til hvert enkelt. Om det var Nørrebrogade eller metrostationen – for Politiken forstår målgruppen, alle steder, altid.
Presse:
Mindre bureau vinder Politiken: “En drømmekunde”
- 53,8 % vækst af databasen for unge abonnenter (U30) i kampagneperioden
- 60 % stigning i det daglige indtag af unge læsere efter kampagneperioden
- 35 % af målgruppen sagde, at Politiken var det medie, som de husker bedst i perioden
- Det ønskede antal nye abonnenter blev nået med 102,5 % i kampagneperioden
- 1/3 ytrede, at kampagnen var “Meget god”, og mener, at den har påvirket deres opfattelse af Politiken som brand positivt på alle parametre.
AWARDS: Rambuk Awards. Effekt under 1 million, Shortlist.