Politiken
Skal du være helt belæst?
Branding kampagne
69 % af unge bruger sociale medier som deres primære nyhedskilde. Politiken havde brug for en stærkere position blandt unge under 30. Vi skabte en kampagne, der tog udgangspunkt i målgruppens egne billeder, interesser og sprog – og viste, at Politiken favner hele virkeligheden.
Ved at bruge deres analoge billeder og vise, at Politiken dækker alt fra “NFT til LSD til LTF”, skabte vi en stærk forbindelse til målgruppen. Gennem hyperlokale outdoor-placeringer og special-skrevne linjer til hvert område viste vi, at Politiken forstår unge – hvor end de er.
Presse:
Mindre bureau vinder Politiken: “En drømmekunde”

- 53,8 % vækst af databasen for unge abonnenter (U30) i kampagneperioden
- 60 % stigning i det daglige indtag af unge læsere efter kampagneperioden
- 35 % af målgruppen sagde, at Politiken var det medie, som de husker bedst i perioden
- Det ønskede antal nye abonnenter blev nået med 102,5 % i kampagneperioden
- 1/3 ytrede, at kampagnen var “Meget god”, og mener, at den har påvirket deres opfattelse af Politiken som brand positivt på alle parametre.
AWARDS: Rambuk Awards. Effekt under 1 million, Shortlist.