Marketing via sociale medier, kan være en afgørende faktor for din virksomheds evne til at få opmærksomhed. Vi giver dig her 5 tips til hvad du skal holde for øje, når det handler om at skabe målgruppe relevant indhold.



5 tips til relevant SoMe indhold



Hvis du arbejder med marketing og kampagneudvikling, har du forhåbentligt allerede haft stort fokus på din virksomheds sociale medier gennem en årrække. Hvis ikke, så er der ingen tid at spilde, så er det bare om at komme i gang.


Relevant tilstedeværelse på sociale medier kan være essentiel for din virksomheds succes. Både hvad angår kendskab og branding, men også salg af produkter og evnen til at skabe WoM (word-of-mouth) i nye målgrupper.


For at kunne skabe de bedste resultater med de kampagner og det content, der bliver udviklet og produceret, kommer her 5 tips til hvordan du sikrer at det indhold du udkommer med, er relevant.


1. FORVENTNINGSAFSTEM.

Brief og målsætninger skal være klare og tydelige fra start. Er målet at bygge et større audience, at øge engagement rate, at indsamle brugergenereret indhold, at sælge produkter, eller andet.


2. FORSTÅ DIT PUBLIKUM.

At forstå målgruppen og den verden de navigerer i, handler ikke kun om fakta og statistikker, men et indgående kendskab til hvad der karakteriserer dem, hvad de interesserer sig for, hvordan de tænker, deres adfærd mv. Du kan ikke tilberede en ret, hvis du ikke ved hvilken smag, du skal ramme.


3. TÆNK UDEFRA IND.

Du skal altid tænke objektivt, og se tingene fra dine kunders synspunkt. Det nytter ikke, at du du bilder dig selv ind, at hele verden elsker dit brand ligemeget hvad du gør. Ingen gider at se en læskedrik med nissehue på, kun de ansatte, der kæmper med at sælge selvsamme læskedrik.


4. ANALYSER DIT GRID.

Du bør altid analysere dit grid med jævne mellemrum. Se hvilket indhold der performer, og hvilket der ikke gør. Lær af dine fejl og brug den viden klogt. Ellers vil dine nye følgere forsvinde lige så hurtigt som de kom.


5. KØB IKKE KÆRLIGHED.

Man kan ikke købe kærlighed, men man kan købe sig til flere følgere og likes. Det vil være døde spam profiler, og det vil gøre dit brand totalt utroværdigt, og i værste fald bliver du straffet i algoritmer. Så søg den ægte kærlighed, og lad dine konkurrenter om at være falske.





Mere end moody, Psykiatrifonden, 2021


Butter Agency’s har gennem flere år hjulpet alt fra store globale spillere og markedsledere, til mindre lokale virksomheder og foreninger med marketing på sociale medier. Fælles for dem alle er, at de har været bevidste om det uudnyttede potentiale, og de har været klar på at prøve noget nyt og tænke i anderledes løsninger.    


Har du brug for hjælp til sociale medier, kontakt os nu for et uforpligtende tilbud.

Klik her for at læse mere om Butter Agency