Marketing via sociale medier, kan være en afgørende faktor for din virksomheds evne til at få opmærksomhed. Vi giver dig her 5 tips til hvad du skal holde for øje, når det handler om at skabe målgruppe relevant indhold.
5 tips til relevant SoMe indhold
Hvis du arbejder med marketing og kampagneudvikling, har du forhåbentligt allerede haft stort fokus på din virksomheds sociale medier gennem en årrække. Hvis ikke, så er der ingen tid at spilde, så er det bare om at komme i gang.
Relevant tilstedeværelse på sociale medier kan være essentiel for din virksomheds succes. Både hvad angår kendskab og branding, men også salg af produkter og evnen til at skabe WoM (word-of-mouth) i nye målgrupper.
For at kunne skabe de bedste resultater med de kampagner og det content, der bliver udviklet og produceret, kommer her 5 tips til hvordan du sikrer at det indhold du udkommer med, er relevant.
1. FORVENTNINGSAFSTEM
Brief og målsætninger skal være klare og tydelige fra start. Er målet at bygge et større audience, at øge engagement rate, at indsamle brugergenereret indhold, at sælge produkter, eller andet.
2. FORSTÅ DIT PUBLIKUM
3. TÆNK UDEFRA IND
Du skal altid tænke objektivt, og se tingene fra dine kunders synspunkt. Det nytter ikke, at du du bilder dig selv ind, at hele verden elsker dit brand ligemeget hvad du gør. Ingen gider at se en læskedrik med nissehue på, kun de ansatte, der kæmper med at sælge selvsamme læskedrik.
4. ANALYSER DIT GRID
5. KØB IKKE KÆRLIGHED
Mere end moody, Psykiatrifonden, 2021
Butter Agency’s har gennem flere år hjulpet alt fra store globale spillere og markedsledere, til mindre lokale virksomheder og foreninger med marketing på sociale medier. Fælles for dem alle er, at de har været bevidste om det uudnyttede potentiale, og de har været klar på at prøve noget nyt og tænke i anderledes løsninger.
Har du brug for hjælp til sociale medier, kontakt os nu for et uforpligtende tilbud.
Klik her for at læse mere om Butter Agency